Ministry of Higher Education & Highways

Tamil (Sri Lanka)English (United Kingdom)
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
ඔබ මෙතනයි:  මුල් පිටුව ව්‍යාපෘති මගනැගුම - ග්‍රාමීය මාර්ග

''මගනැගුම'' / ''ග්‍රාමීය මාර්ග පුනර්ජීවන'' වැඩසටහන.

හැඳින්වීම

ශ්‍රී ලංකාවේ මුළු මාර්ග ප්‍රමාණයෙන් 72% ක් අයත් වන්නේ ග්‍රාමීය මාර්ග වලටය. 1987 වර්ෂයේ 13 වන ආණ්ඩුක්‍රම ව්‍යවස්ථා සංශෝධනය ක්‍රියාත්මක වීමෙන් පසු 2004 වර්ෂය වනතෙක් මධ්‍යම රජයෙන් ප්‍රතිපාදන වෙන් වු වෙනම ග්‍රාමීය මාර්ග සංවර්ධන වැඩසටහනක් නොතිබු අතර, ග්‍රාමීය මාර්ග සංවර්ධනය සඳහා ප්‍රමුඛත්වය ගෙන කටයුතු ක‍ළේ පළාත් පාලන ආයතනයි. 2004 වර්ෂයේ නියාමක ව්‍යාපෘතියක් යටතේ රුපියල් මිලියන 213 ක් ආයෝජනය කළ අතර 2005 වර්ෂයේ සිට වාර්ෂික අයවැයෙන් ග්‍රාමීය මාර්ග සංවර්ධනය සඳහා මහාමාර්ග අමාත්‍යාංශය යටතේ ප්‍රතිපාදන වෙන් කිරීම ප්‍රථම වරට ආරම්භ කරන ලදි.

මගනැගුම ග්‍රාමීය මාර්ග සංවර්ධන වැඩසටහන 2004 වර්ෂයේ මැද භාගයේදී එවක සිටි මහාමාර්ග අමාත්‍යතුමාගේ යෝජනාවකට අනුව ආරම්භ කරන ලදි. මෙම වැඩසටහන මාර්ග සංවර්ධන අධිකාරියත්, පළාත් පාලන ආයතනත්, ඔස්සේ ප්‍රජා මූලික සංවිධාන මගින් ග්‍රාමීය මාර්ග සංවර්ධනය සිදු කරමින් ග්‍රාමීය ප්‍රජාවගේ ජීවන තත්ත්වය නංවාලීම සඳහා කටයුතු කරයි.

2015 වර්ෂයේ පත් වු නව රජය යටතේ උක්ත වැඩසටහන "ග්‍රාමීය මාර්ග පුනර්ජීවන වැඩසටහන" ලෙස ක්‍රියාත්මක වෙමින් පවතී.


ග්‍රාමීය මාර්ග සංවර්ධනය සදහා කළ ආයෝජනය හා වියදම  (2004 - 2017)

වර්ෂය

ප්‍රතිපාදනය  (රු.මි)

කළ වැඩ  වටිනාකම

වියදම (රු.මි)

2004

213

213.0

2005

500

500.0

2006

1,800

1,800.0

2007

3,082

2,734.3

2008

4,000

3,851.5

2009

3,000

2,996.3

2010

3,000

3,000.0

2011

3,640

3,640.0

2012

5,000

5,000.0

2013

6,300

6,154.9

2014

7,000

7,000.0

2015

5,250

4,418.9

2016

1,000

737.4

-

2017(ජූලි 31 දිනට)

3250 295.6 262.6

එකතුව

47,035


 

සංවර්ධිත දුර (කි.මී) - 2004-2017

වර්ෂය

ගල් අතුරා තාර දැමීම

බොරළු දමා තැලීම

මොටර් ග්‍රේඩර් කිරීම

පස්වැඩ

කොන්ක්‍රීට් කිරීම

කොන්ක්‍රීට් කුට්ටි ඇතිරීම

මුළු දුර

2004

-

304.5

295.5

-

-

-

600.00

2005

381.29

329.04

-

-

21.05

-

731.38

2006

909.84

1,012.93

83.96

-

277.25

-

2,283.98

2007

240.53

184.37

-

-

776.93

-

1,201.83

2008

99.55

478.04

181.59

-

881.3

-

1,640.48

2009

223.06

559.74

638.81

54.72

519.88

0.62

1,996.83

2010

108.72

265.95

55.71

42.05

211.35

170.76

854.54

2011

7.83

2.16

-

0.60

2.44

540.27

553.30

2012

0.18

-

1.00

4.97

0.18

629.05

635.38

2013

-

-

-

-

-

638.99

638.99

2014

-

-

-

-

2.52

684.97

687.49

2015

17.27

40.36

-

-

87.01

311.96

456.6

2016

16.25

2.95

-

-

22.74

45.70

87.64

2017 (01/31)

- - - - 1.82 14.50 16.32

2017 (02/28)

- - - - 2.69 16.96 19.65

2017 (03/31)

- - - - 4.42 20.23 25.18

2017 (07/31)

0.53 5.18 24.99 30.70

 

ඉදිකළ නිර්මිත - 2004 – 2017

වර්ෂය

පැති කාණු (කි.මී)

පැති බැමි (ව.මී)

ගල්කඩා ඉවත්
කිරීම (ගණ.මී)

පාලම් ගණන

බෝක්කු ගණන

සපත්තු පාලම් ගණන

2004

-

-

-

-

-

-

2005

216.95

6.2

325.75

-

218

25

2006

250.86

1,558.86

191.22

19

340

58

2007

28.95

210.14

10

16

420

376

2008

34.01

341.1

16

56

289

15

2009

140.99

2,320.65

581.05

51

274

29

2010

70.51

5,152.8

229.04

56

1,003

19

2011

15.29

12,998.2

0.03

58

1,843

31

2012

20.80

7,826.76

0.50

93

1.112

29

2013

3.50

3,827.64

-

30

178

26

2014

5.37

2,795.34

75.12

23

123

9

2015

2.84

1,296.13

-

25

83

7

2016

0.13

51

-

-

-

-

2017 (01/31)

- - - - - -

2017 (02/28)

- - - - - -

2017 (03/31)

0.05 98.0 - - - -

2017 (07/31)

0.17 98.0 - - 1 -

 

අන්තර් සම්බන්ධිත කොන්ක්‍රීට් කුට්ටි අතුරා ග්‍රාමීය මාර්ග සංවර්ධනය

නව ක්‍රමවේදයක් වශයෙන් 2010 වර්ෂයේ සිට ග්‍රාමීය මාර්ග සංවර්ධනය කිරීම සඳහා පෙර නිමි අන්තර් සම්බන්ධිත කොන්ක්‍රීට් කුට්ටි භාවිතා කරන ලදි. තත්ත්ව පරීක්ෂණයෙන් සමත් කොන්ක්‍රීට් කුට්ටි ඇතිරීම නිසා, දිගුකල් පැවැත්මක් ඇති අතර, නඩත්තු කිරීමද ඉතා පහසුය. අවශ්‍ය කොන්ක්‍රීට් කුට්ටි නිෂ්පාදනය කිරීම සඳහා මාර්ග සංවර්ධන අධිකාරිය හා පළාත් පාලන ආයතන දිරිමත් කිරීමක් මෙම අමාත්‍යාංශය මඟින් සිදු කරයි. අවශ්‍ය අවස්ථාවන් වලදී තාක්ෂණික සහය හා ඉංජිනේරු උපදෙස් ද ලබාදීම සිදු කරයි. ඒ තුලින් උසස් ප්‍රමිතියෙන් යුතු කොන්ක්‍රීට් කුට්ටි නිෂ්පාදනය කර දිගුකල් පවත්නා ග්‍රාමීය මාර්ග පද්ධතියක් ඇති කිරීමටත් බලාපොරොත්තු වේ.

 

 
ගම්මාන කිහිපයක් යාවන පරිදි ග්‍රාමීය මාර්ග සංවර්ධනය කිරීම. (ගමින් ගම යා කිරීමේ ව්‍යාපෘතිය)

 

ක්‍රියාත්මක කළ විශේෂ ව්‍යාපෘති

1.    ගම්මාන කිහිපයක් යාවන පරිදි ග්‍රාමීය මාර්ග සංවර්ධනය කිරීම.
මගනැගුම ග්‍රාමීය මාර්ග සංවර්ධන වැඩසටහන යටතේ ගමින් ගම යා කිරීමේ ව්‍යාපෘතිය 2011 වර්ෂයේ ජූනි 24 වන දින කෑගල්ල දිස්ත්‍රික්කයේ දැරණියගල මැතිවරණ කොට්ඨාශයේ හා රත්නපුර දිස්ත්‍රික්කයේ කහවත්ත ප්‍රාදේශීය ලේකම් කොට්ඨාශයේ මාර්ග දෙකක මුල්ගල් තැබීමෙන් ආරම්භ කරන ලදි. නිවුටන් 40ක සම්පීඩ්‍යතා ශක්තියෙන් යුතු අන්තර් සම්බන්ධිත කොන්ක්‍රීට් කුට්ටි භාවිතා කිරීමෙන්, මෙම ව්‍යාපෘතිය යටතේ වු මාර්ග සංවර්ධනය කරන  ලදි.

 

විස්තරය

ව්‍යාපෘති ගණන

දුර (කි.මී)

යා වන ගම්මාන

1

සම්පූර්ණයෙන් නිමකළ මාර්ග ව්‍යාපෘති

11

57.65

47

2

දී ඇති ප්‍රතිපාදනය අවසන් වන තෙක් නිම කළ මාර්ග ව්‍යාපෘති

57

321.63

917

 

 

 

 

 

 

දියවර ගම්මාන තුල ඇති අභ්‍යන්තර මාර්ග සංවර්ධනය කිරීම

"දියවර ගම්මාන" වල අභ්‍යන්තර මාර්ග පද්ධතිය සංවර්ධනය කිරීමේ මෙම ව්‍යාපෘතිය  2011 සැප්තැම්බර් මස 19 දින  හමබන්තොට දිස්ත්‍රික්කයේ මහගල් වැව දියවර ගම්මානයේ මාර්ග සංවර්ධනය සඳහා මුල් ගල් තැබීමත් සමගින් ආරම්භ විය. ඒ යටතේ මේ දක්වා වු ව්‍යාපෘති පහත පරිදි වේ.

 

විස්තරය

ව්‍යාපෘති ගණන

දුර (කි.මී)

දියවර ගම්මාන

1

සම්පූර්ණයෙන් නිමකළ මාර්ග ව්‍යාපෘති

4

19.4

3

2

දී ඇති ප්‍රතිපාදනය අවසන් වන තෙක් නිම කළ මාර්ග ව්‍යාපෘති

23

114.99

28

දැයට කිරුළ ප්‍රදර්ශනයට සමගාමීව සංවර්ධනය කළ මාර්ග

"දැයට කිරුළ ප්‍රදර්ශනය"  පැවැත් වු දිස්ත්‍රික්කවල අවශ්‍යතාවන් අනුව මාර්ග ව්‍යාපෘති සංවර්ධනය මේ යටතේ  සිදු කෙරුනි. අනුරාධපුර දිස්ත්‍රික්කයේ පැවැති දැයට කිරුල ප්‍රදර්ශනය ආශ්‍රිතව මෙය ආරම්භ කළ අතර ඉන් පසු අම්පාර හා කුරුණෑගල දිස්ත්‍රික්ක වලද මේ යටතේ මාර්ග ව්‍යාපෘති සංවර්ධනය කරන ලදි.

නාගරික අභ්‍යන්තර මාර්ග සංවර්ධනය

2013 වර්ෂයේ ආරම්භ කළ මෙම ව්‍යාපෘතිය ඉදිරි වර්ෂ සඳහා ව්‍යාප්ත නොවුනි. ඒ යටතේ පහත ආයතන බල ප්‍රදේශ තුළ මාර්ග සංවර්ධනය සිදු කරන ලදි.

1

කොළඹ - ම න ස

2

සීතාවක - න ස

3

කඩුවෙල - න ස

4

මහනුවර - ම න ස

5

කතරගම  (මා.ස.අ.හම්බන්තොට)

6

තංගල්ල - න ස

7

පානදුර - න ස

8

කළුතර - න ස

9

මාතර - ම න ස

10

ශ්‍රී ජයවර්ධනපුර  - ම  න ස

11

දෙහිවල-ගල්කිස්ස - ම  න  ස

12

‍මොරටුව  - ම  න  ස

ග්‍රාමීය පාලම් සංවර්ධනය

මාර්ග සංවර්ධන අධිකාරියේ ග්‍රාමීය පාලම් අංශය  වෙත ප්‍රතිපාදන නිකුත් කර ග්‍රාමීය පාලම් අළුත්වැඩියා කිරීමට මෙන්ම අභිනවයෙන් ඉදි කිරීමද සිදු කරනු ලැබේ. වර්තමානයේ ද මේ යටතේ පාලම් සංවර්ධනය සිදු කෙරේ.

නැවුම් පුවත්

left direction
right direction